Saturday, June 30, 2012

Salad Fish Patties

Salam sejahtera dan selamat berhujung minggu...saya doakan agar kalian bahagia disamping keluarga tersayang...hari ini saya ingin berkongsi sejenis salad yang jadi favorite saya sejak akhir2 ni...ia amat mudah dan ringkas...

Untuk resepi kali ini saya 'play chit" sikit,saya menggunakan fish patties yang sedia ada dipasaran...jika anda ingin membuat fish patties sendiri....dipersilakan atau anda bole gantikan dengan bahan2 yang lain...

bahan-bahan yang diperlukan...
10 keping fish patties digoreng dan dihiris 1/2" memanjang


1 biji timun/zucchini dihiris memanjang
1 batang carrot di hiris memanjang
segenggam daun ketumbar dihiris kasar
3 batang chili padi(kalau suka pedas bole tambah,kalau tak mau gunakan pun bole)
1 sudu besar kacang yang dipanggang dan dicincang kasar
2 sudu besar Sweat Thai chili sauce

Cara-cara:
Gaul semua bahan dan gaulkan hingga sebati,kemudian taburkan kacang sebelum menjamu selera..





Selamat mencuba

No comments:

Post a Comment